Urmează evenimentul anului, și anume, lansarea iPhone 6S

BUSINESS GOOD LIFE MARKETING

9 Septembrie 2015 – ziua în care uităm de emigranți, de ISIS,  de datoria Greciei și de alte evenimente asemănătoare și ne uităm din nou spre locul unde inovația, cultura, talentul și democrația și-au dat mână pentru a schimba lumea: Silicon Valley.

Când vinzi 170 de milioane de iphone-uri în 2014 și 183 de milioane de iphone-uri în 2015 (YTD August 2015) nu faci decât să îți confirmi statutul de vedetă de Silicon Valley sau de NYSE. Cu faima vine și presiunea: acțiunile Apple au scăzut de la 130$ (20 iulie 2015) la 109$ (4 septembrie 2015) în mai puțin de două luni (!). Temerile Wall-Street-ului sunt întemeiate: China a devenit cea mai importantă piață pentru Apple. Mai mult decât atât, în ultimul trimestru 27% din veniturile Apple au venit din China și, mai important de atât, mai mult de 50% a creșterii veniturilor a venit tot din China.

Eu cred că temerile sunt nejustificate pentru că, așa cum Simon Sinek a demonstrat, deciziile sunt luate de către partea emoțională a creierului, nu de partea rațională; iar Apple este ubercool, nu doar cool. Este atât de cool încât este chiar prefereratul Sud-Coreenilor, adică în patria lui Samsung. Și știți cum se zice, dacă nici la tine acasă nu ‘bați’, atunci unde?

La ce să ne așteptăm la evenimentul din 9 septembrie din San Francisco?

Deși este o campanie a unei companii de advertising din New York ca Apple să numească noul telefon “iPhone 7”, aceasta este mai degrabă o mișcare inteligentă de PR (click pe poză):

6s

Apple nu va abandona această strategie, dar e sigur că nici pâna la iPhone 100 nu poate să meargă.

Revenind la ce va aduce iPhone 6S, media a tot prezentat diferite “scăpări” de carcase, display-uri, mărimi, grosimi, etc (mă întreb de ce nu e o astfel de manie și pentru restul telefoanelor? Samsung, HTC, Sony, Xiaomi, Blackberry & CO? Aaaa, pentru că nu sunt cool  🙂 ). Deci, numai schimbări incrementale:

Iphone 6S

  • Cameră frontală de 5-mexapixeli: selfiul rămâne în top și în 2016
  • Hard de 16 GB, 64 GB și 128 GB: Apple nu vrea să renunțe la opțiunea de 16 GB din 2 motive: (1) economice (trade-off-ul nu ar fi același și lumea ar prefera 32 de GB, deci mai puțini bani pentru Apple) și (2) tehnice (compania a început un program de compresie al aplicațiilor).
  • Force Touch: tehnologie deja prezentă pe noul MacBook; ceva nice-to-have
  • Cameră principală de 12-megapixeli: Ce contează că Samsung & CO au camera asta de câțiva ani?!
  • O nouă culoare alături de alb, gri și negru: rose-gold (deja prezentă pe Apple Watch și cu mare succes în rândul sexului frumos și deștept)
  • A intrat în producție la mijlocul lui august și se estimează că vor fi vândute 80-90 de milioane de iphone-uri în 2015, într-un raport 2:1 (iPhone 6S – Iphone 6S Plus).
  • Grosime și greutate mai mare, pentru a nu mai avea vechile probleme cu îndoitul. Cu toate astea nu am auzit pe nimeni să se plângă că i s-a îndoit iPhone-ul. (sursă poze: MacRumors):

iphone_6s_thicknessiphone_6s_height_width

Alte produse ce vor fi lansate:

  • o nouă tastatură wireless
  • noi culori și accesorii pentru Apple Watch
  • Mac-uri de 21.5 inch cu display 4K
  • iPad Pro (50% șanse)
  • Apple TV: e probabil să anunțe că se vor implica și prin crearea de content, adică exact de unde vin banii. Au destul cash pentru a crea orice show vor ei iar Netflix, HBO și restul ar trebui să se simtă direct amenințați.
  • Numere, statistici, milestones: Apple Music, iOS 9, Watch, vânzări, deschideri magazine, etc.

Deși mulți așteaptă, nu va fi niciun “One more thing…”în schimb vom avea partea de încă o prezentare Apple, în frunte cu mult-prea-caristmaticul Jony Ive, demnă manualele de marketing, precum cea de mai jos:

Singura întrebare care se pune este următoarea: vor mai fi cozi kilometrice în fața magazinelor Apple sau se va renunța la ele așa cum s-a întâmplat la lansarea Apple Watch? Dacă vă uitați la reportajul TECHLife cred că o să aflați singuri răspunsul (începând cu 1’33” reporterul surprinde exact esențialul):

 

Voi ce credeți?

 

Sharing is caringShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
You may also like
Ce ziare și reviste citesc?
Cum recrutează antrenori FC Barcelona și ce pot învăța companiile de la cea bună echipă din lume
Cum să nu ajungi şomer cu diplomă
3 Comments
  • Cristi Sep 7,2015 at 2015-09-07T13:25:03+00:000000000330201509

    Citisem undeva recent ca valoarea pieselor unui i phone nu depaseste 200 de dolari…
    Dar probabil marca are importanta foarte mare in stabilirea pretului de piata. 🙂

    • Sorin Anagnoste Sep 7,2015 at 2015-09-07T14:04:52+00:000000005230201509

      Apple e recunoscuta pentru “profit margin” mari. De exemplu, la Iphone 6 marja de profit este intre 40 si 69% (Sursa aici)

  • Gux Sep 6,2015 at 2015-09-06T14:01:17+00:000000001730201509

    indubitabil …

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage