Urmează evenimentul anului, și anume, lansarea iPhone 6S

BUSINESS GOOD LIFE MARKETING

9 Septembrie 2015 – ziua în care uităm de emigranți, de ISIS,  de datoria Greciei și de alte evenimente asemănătoare și ne uităm din nou spre locul unde inovația, cultura, talentul și democrația și-au dat mână pentru a schimba lumea: Silicon Valley.

Când vinzi 170 de milioane de iphone-uri în 2014 și 183 de milioane de iphone-uri în 2015 (YTD August 2015) nu faci decât să îți confirmi statutul de vedetă de Silicon Valley sau de NYSE. Cu faima vine și presiunea: acțiunile Apple au scăzut de la 130$ (20 iulie 2015) la 109$ (4 septembrie 2015) în mai puțin de două luni (!). Temerile Wall-Street-ului sunt întemeiate: China a devenit cea mai importantă piață pentru Apple. Mai mult decât atât, în ultimul trimestru 27% din veniturile Apple au venit din China și, mai important de atât, mai mult de 50% a creșterii veniturilor a venit tot din China.

Eu cred că temerile sunt nejustificate pentru că, așa cum Simon Sinek a demonstrat, deciziile sunt luate de către partea emoțională a creierului, nu de partea rațională; iar Apple este ubercool, nu doar cool. Este atât de cool încât este chiar prefereratul Sud-Coreenilor, adică în patria lui Samsung. Și știți cum se zice, dacă nici la tine acasă nu ‘bați’, atunci unde?

La ce să ne așteptăm la evenimentul din 9 septembrie din San Francisco?

Deși este o campanie a unei companii de advertising din New York ca Apple să numească noul telefon “iPhone 7”, aceasta este mai degrabă o mișcare inteligentă de PR (click pe poză):

6s

Apple nu va abandona această strategie, dar e sigur că nici pâna la iPhone 100 nu poate să meargă.

Revenind la ce va aduce iPhone 6S, media a tot prezentat diferite “scăpări” de carcase, display-uri, mărimi, grosimi, etc (mă întreb de ce nu e o astfel de manie și pentru restul telefoanelor? Samsung, HTC, Sony, Xiaomi, Blackberry & CO? Aaaa, pentru că nu sunt cool  🙂 ). Deci, numai schimbări incrementale:

Iphone 6S

  • Cameră frontală de 5-mexapixeli: selfiul rămâne în top și în 2016
  • Hard de 16 GB, 64 GB și 128 GB: Apple nu vrea să renunțe la opțiunea de 16 GB din 2 motive: (1) economice (trade-off-ul nu ar fi același și lumea ar prefera 32 de GB, deci mai puțini bani pentru Apple) și (2) tehnice (compania a început un program de compresie al aplicațiilor).
  • Force Touch: tehnologie deja prezentă pe noul MacBook; ceva nice-to-have
  • Cameră principală de 12-megapixeli: Ce contează că Samsung & CO au camera asta de câțiva ani?!
  • O nouă culoare alături de alb, gri și negru: rose-gold (deja prezentă pe Apple Watch și cu mare succes în rândul sexului frumos și deștept)
  • A intrat în producție la mijlocul lui august și se estimează că vor fi vândute 80-90 de milioane de iphone-uri în 2015, într-un raport 2:1 (iPhone 6S – Iphone 6S Plus).
  • Grosime și greutate mai mare, pentru a nu mai avea vechile probleme cu îndoitul. Cu toate astea nu am auzit pe nimeni să se plângă că i s-a îndoit iPhone-ul. (sursă poze: MacRumors):

iphone_6s_thicknessiphone_6s_height_width

Alte produse ce vor fi lansate:

  • o nouă tastatură wireless
  • noi culori și accesorii pentru Apple Watch
  • Mac-uri de 21.5 inch cu display 4K
  • iPad Pro (50% șanse)
  • Apple TV: e probabil să anunțe că se vor implica și prin crearea de content, adică exact de unde vin banii. Au destul cash pentru a crea orice show vor ei iar Netflix, HBO și restul ar trebui să se simtă direct amenințați.
  • Numere, statistici, milestones: Apple Music, iOS 9, Watch, vânzări, deschideri magazine, etc.

Deși mulți așteaptă, nu va fi niciun “One more thing…”în schimb vom avea partea de încă o prezentare Apple, în frunte cu mult-prea-caristmaticul Jony Ive, demnă manualele de marketing, precum cea de mai jos:

Singura întrebare care se pune este următoarea: vor mai fi cozi kilometrice în fața magazinelor Apple sau se va renunța la ele așa cum s-a întâmplat la lansarea Apple Watch? Dacă vă uitați la reportajul TECHLife cred că o să aflați singuri răspunsul (începând cu 1’33” reporterul surprinde exact esențialul):

 

Voi ce credeți?

 

Sharing is caringShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
You may also like
Vine o nouă criză economică și suntem nepregătiți
De ce e important să ai un jurnal și cum te poate ajuta
Cum să nu ajungi şomer cu diplomă
3 Comments
  • Cristi Sep 7,2015 at 2015-09-07T13:25:03+00:000000000330201509

    Citisem undeva recent ca valoarea pieselor unui i phone nu depaseste 200 de dolari…
    Dar probabil marca are importanta foarte mare in stabilirea pretului de piata. 🙂

    • Sorin Anagnoste Sep 7,2015 at 2015-09-07T14:04:52+00:000000005230201509

      Apple e recunoscuta pentru “profit margin” mari. De exemplu, la Iphone 6 marja de profit este intre 40 si 69% (Sursa aici)

  • Gux Sep 6,2015 at 2015-09-06T14:01:17+00:000000001730201509

    indubitabil …

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage